چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

گربه‌ها عامل اصلی سه چهارم مرگ ومیر غیرطبیعی پرندگان هستند

  • کد خبر: ۱۰۱۶۱۱
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
گربه‌ها عامل اصلی سه چهارم مرگ ومیر غیرطبیعی پرندگان هستند
گربه‌ها عامل اصلی حدود سه چهارم مرگ ومیر غیرطبیعی پرندگان هستند. آن‌ها همچنین در انقراض ۶۳ گونه از مهره داران نقش داشته اند که بیشتر آن‌ها پرندگان هستند.

سیدزاده | شهرآرانیوز؛ دل سوزاندن و نگران بودن برای محیط زیست باید به چه شکل ظهور و بروز پیدا کند؟ باید نگاهمان به محیط زیست با همه گونه‌های گیاهی و جانوری اش که سرشار از تنوع و جذابیت است، به صورت یک مجموعه کامل باشد که تک تک اعضای آن از هم تأثیر می‌گیرند و بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند؟ یا می‌توانیم به شکل کاملا شخصی، با تماشای هر سگ و گربه‌ای که در دشت و بیابان و کوچه و خیابان پرسه می‌زد، که کم هم نیستند، به سرعت دست نوازش به سرشان بکشیم و یک ظرف پرملات از گوشت و استخوان بگذاریم مقابلشان؟ شبکه‌های اجتماعی پر شده از تصاویر و نطق‌هایی در باب محیط زیست و لزوم توجه به آن.

این روز‌ها یکی از بحث‌هایی که حرف و حدیث پیرامون آن زیاد است درستی یا نادرستی این کمک رسانی به گونه‌های جانوری محیط زیست به ویژه سگ و گربه‌هایی است که در محیط وجود دارند. کارشناسان معتقدند این رویه غلطی است و باید اصلاح شود. صحبتی که بار‌ها و بار‌ها از زبان متخصصان و کارشناسان به کرات بیان شده؛ اما همچنان تکرار و توجه بیشتری می‌طلبد.

پوریا سرداری، دانش آموخته کارشناسی محیط زیست از دانشگاه فردوسی مشهد، مدتی پیش در گفتگو با خبرگزاری مهر از این گفت که هرگونه غذا دادن به حیات وحش شهری در تمام دنیا ممنوع است. دلیلش هم این است که رفتار آن‌ها را تغییر می‌دهد و باعث افزایش تعارضات آن‌ها با انسان می‌شود.

همچنین غذادهی به حیوانات اهلی مثل سگ و گربه‌های رها باید ممنوع باشد، چرا که غذادهی به دلیل اینکه دسترسی به منابع غذایی را بیشتر می‌کند و باعث افزایش جمعیت این جانوران شده است، در نهایت به این منجر می‌شود که زایمان‌های بیشتری داشته باشند و توله‌های بیشتری به دنیا بیاورند که خود این مسئله تعارضات را بیشتر می‌کند.

او به این نکته هم اشاره کرد؛ برخلاف تصور غلطی که می‌گوید غذا دادن به حیوانات مانع از تعرض آن‌ها به حیات وحش می‌شود، به هیچ وجه روحیه شکارگری آن‌ها را کم نمی‌کند، ضمن اینکه به هر حال این رویه زیستی بخشی از چرخه طبیعی محیط زیست است.

به تازگی، صدرا محقق، روزنامه نگار که این اواخر فعالیت‌های پیگیرانه‌ای پیرامون مباحث محیط زیستی انجام داده است، پستی در صفحه اینستاگرام خود به نقل از مقاله‌ای در نشنال جئوگرافیک منتشر کرده است که آمار عجیب و غریبی را در این باره بیان کرده است.

او با انتشار عکس بالا نوشته همه ۲۳۲ جانور ردیف شده در این عکس را گربه‌های خانگی کشته اند، آن هم فقط در یک سال! و البته این عکس باید در ۱۰ میلیون بار ضرب شود تا بتواند به صورت حدودی تعداد چندین میلیاردی جانورانی را نشانمان بدهد که هر ساله به دست گربه‌ها کشته می‌شوند.

این جانوران را یک مرکز درمانی حیات وحش در کالیفرنیا از بین ۳۲۱ جانور مجروحی که همه به دست گربه‌ها آسیب دیده بودند جمع آوری کرده است. از بین آن‌ها فقط ۸۹ جانور زنده ماندند و بقیه یعنی ۲۳۲ جانور دیگر از بین رفتند. گربه‌ها عامل اصلی حدود سه چهارم مرگ ومیر غیرطبیعی پرندگان هستند. آن‌ها همچنین در انقراض ۶۳ گونه از مهره داران نقش داشته اند که بیشتر آن‌ها پرندگان هستند.

عنوان این عکس «گرفتار گربه‌ها» و اثری از جک واندرلی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->